понеділок, 22 лютого 2016 р.

  1. Використання ІКТ  та можливостей інтернет
  2. Мліївська загальноосвітня школа імені Героя Радянського Союзу Буркута Івана Сидоровича (уродженця Млієва) -  одна з найбільших сільських шкіл району, вона є хранителем та продовжувачем великих справ у форматі інноваційного навчального закладу авторської моделі – комплексу «Школа - село».  У системі навчального закладу значною мірою відображаються нові вимоги щодо якості підготовки учнів до самостійного життя в складних умовах розвитку сучасного соціуму. Підвищується роль сільської школи як головного осередку освітнього і культурного життя села. Зникають протиріччя між містом і селом, що тривалий час визначало критерії якості роботи школи: рівень знань, відсоток тих, хто вступав до навчальних закладів І – IV рівнів акредитації, працевлаштування, знання комп’ютерної техніки, дозвілля.
  3. У закладі проводиться систематична робота щодо впровадження нових інформаційних технологій у навчально – виховний процес та адміністративну діяльність. Кількість комп’ютерів в школі – 25 штук. Працюють 2 кабінети інформатики, один із кабінетів має вихід до мережі Інтернет, в одному із навчальних кабінетів розміщено інтерактивну дошку. Тому педагоги школи мають можливість широко використовувати ІКТ на уроках з метою підвищення якості навчальних досягнень учнів. Мій педагогічний стаж становить 2 роки. Маючи добрі знання з предмету, отримані в Черкаському національному університеті ім.. Б. Хмельницького, хороших педагогів – наставників, використовуючи належну матеріальну – технічну базу закладу, як учитель історії, намагаюся впроваджувати в навчально – виховний процес інтерактивні форми роботи, інноваційні педагогічні технології. Тому, з огляду на сучасні реалії, я, як молодий спеціаліст, намагаюся вносити в навчальний процес нові методи подачі інформації, тобто ІКТ. Виникає питання, навіщо це потрібно?
  4. Це потрібно для того, щоб з використанням комп’ютерних мереж і онлайнових засобів, я, як учитель, мала можливість подавати нову інформацію таким чином, щоб задовольнити індивідуальні запити кожного учня.
  5. А тому прагну навчити кожну дитину за короткий проміжок часу освоювати, перетворювати і використовувати в практичній діяльності величезний об’єм інформації, організовую процес навчання так, щоб дитина в міру своїх можливостей, активно, з цікавістю і захопленням працювала на уроці, бачила плоди своєї праці і могла їх оцінити. Використання комп’ютера на уроці дозволяє зробити процес навчання мобільним, строго диференційованим та індивідуальним.
  6. Під час проведення уроків намагаюся добитися того, щоб кожна дитина відчувала комп’ютер рівноправним партнером, здатним дуже тонко реагувати на дії і запити, такого партнера дітям часом не вистачає. Вважаю, що цей метод навчання є досить привабливим не лише для учнів, а й для вчителів: допомагає  краще оцінити здібності і знання дитини, зрозуміти її.
  7. 1. Методика застосування інформаційних технологій в різних етапах уроку історії
  8. Як зробити навчальний процес цікавим? Як створити індивідуальну зацікавленість у здобутті знань? Як виробити вміння в учнів застосовувати здобуті знання в повсякденні? І ще багато як… Не секрет, що велику роль відіграє здатність учителя зацікавити учня, зокрема, і - за допомогою застосування комп'ютерних технологій.
  9. Я вбачаю, що головне завдання при використанні комп'ютерних технологій - це розширення інтелектуальних можливостей учня, адже комп'ютер використовують як найдосконаліший інформаційний засіб під час уроків гуманітарного циклу, поруч із використанням книжки, телевізора, відеомагнітофона. Комп’ютер- засіб зв'язку учня з учителем, лаборантом, іншими учнями.
  10. Особливо актуальне це питання використання інформаційних технологій під час проведення уроків історії. Історія як наука, включає опис минулого та нинішнього, оперує точними поняттями, датами, цифрами й художніми образами. Аналіз історичного процесу свідчить про наявність стійких взаємозв'язків багатьох явищ. Ось чому, застосовуючи комп’ютерні програми, у викладанні історії, я організовую індивідуальну роботу, використовую диференційований підхід щодо навчання, роботу у групах, самостійну роботу учнів. 2. Можливості застосування Інтернет ресурсів під час уроків історії
  11. Пріоритет дослідницьких мереж і проектних технологій у викладанні історії припускає використання широкої бази історичних джерел, яка є доступною для учнів навчального закладу у кабінеті інформатики та шкільній бібліотеці. Можливості інформаційно-комунікативних технологій зі збереження та передачі інформації дозволяють вирішити завдання: підвищити інформаційну насиченість уроку, вийти далеко за межі шкільних підручників, доповнити і поглибити їхній зміст.
  12. Інформаційні технології розширюють можливості діагностики рівня засвоєння історичної інформації. Різноманітні тестові системи та оболонки дозволяють, як відмічено було раніше,  індивідуалізувати процес оцінювання знань учнів, розвивати здатність учнів до самооцінки.
  13.  Під час підготовки до уроків історії я маю можливість з наявної бази підібрати по різних типах і формах уроків текстовий зміст, документи, різні види наочності, рекомендації з подальшим їх використанням, в якій є розробки уроків, пізнавальні завдання, ігри, слайд-фільми - "Олександр - і Наполеон", "Від Кремля до рейхстагу" та інших.
  14. Отже, застосування Інтернету на уроках історії пов'язані з передачею текстової, звукової, графічної і відеоінформації. Причому користувачі мають можливість вибирати джерела інформації - базова інформація на серверах, бази даних провідних бібліотек, музеїв, наукових центрів ВНЗ, матеріалів ЧОІПОПП. Ось чому потрібно включати Інтернет у процес навчання шляхом педагогічно обґрунтованої урочної і позаурочної діяльності.
  15. Інтернет дає можливість здійснювати спільні проекти з учнями інших шкіл й інших регіонів. Наш навчальний заклад у 2008 році став лауреатом виставки Освіта Черкащини з номінації  «Використання методів проектів в управлінській діяльності», а звідси і народження плану – проекту засідання школи молодого вчителя під час якого я обрала проблему над якою буду працювати три роки «Прагнення вдосконалення себе та своїх учнів». Разом із наставником був складений проект «Мій край легендами уславлений». Працюючи над даним проектом, створені групи учнів збирають матеріал, обмінюються думками через інтернет про історію виникнення села Мліїв. Всі зібрані матеріали були оброблені і записані. Як результат – є в наявності три легенди про історію виникнення назви села, про Хропалів хутір і його назву, про Семчину гору та Івашкове поле, про золоті монети, завдяки яким вийшов у друк перший Кобзар Т.Г. Шевченка. Учні найшли криничку, долину, ставки та місце, де ріс велетень – дуб, біля якого Тарас Григорович починав писати поему «Гайдамаки». Збір легенд про Мліїв на цьому не закінчується, тому що ряд учнів продовжать їх збирати і разом ми вивчатимемо історію села Мліїв.
  16. Отже, інформаційні технології здатні: стимулювати пізнавальний інтерес до своєї історії, надати навчальної роботі проблемний, творчий, дослідницький характер, багато в чому сприяти оновленню змістовної боку предмета історія, індивідуалізувати процес навчання дітей і розвивати самостійну діяльність школярів.
  17. Висновки
  18. Таким чином, інформаційно-комунікаційні технології здатні: стимулювати пізнавальний інтерес до історії, додати навчальній роботі проблемний, творчий, дослідницький характер, багато в чому сприяти відновленню змістовної сторони предмета історія, індивідуалізувати процес навчання й розвивати самостійну діяльність школярів. Однак, я, як молодий учитель, що використає ІКТ на уроках та в позаурочний час, не повинна забувати, що в основі будь-якого навчального процесу лежать педагогічні технології, а головне, як говорить мій наставник, мудре слово учителя. Ось чому інформаційні освітні ресурси повинні не замінити його, а допомогти бути більш результативним.
  19. Список літератури
  20.  1. Інформатизація загальної середньої освіти: Науково-методичний посібник/под ред. Д. Ш. Матроса. - М.: Педагогічне суспільство Росії, 2004.
  21.  2. Женин Л.В., Маткін А.А. Історія// Методичні рекомендації з використання інформаційно-комунікаційних технологій в циклі соціально-економічних дисциплін в загальноосвітній школі/під ред. І. Г. Семакіна. - Пермь: видавництво приспів, 2004.
  22.  3. Антонова Т. C., Батаєва Т. В. Перший комп'ютерний підручник "Історія Росії. XX століття "//Викладання історії в школі. - 1998. - № 4.
  23.  4. Гребнева М.І. (Муніципальна гімназія № 10 м. Новосибірськ.) Актуалізація історичних знань шляхом використання нових інформаційних технологій// Матеріали IX Міжнародної конференції-виставки "Інформаційні технології в освіту ". М., 3-6 листопада 1999.
  24.  5. Антонова Т.С., Харитонов А.Л. Мультимедійний підручник. Пошуки жанру// Комп'ютер-Прес. - 1998. - № 9.

Немає коментарів:

Дописати коментар